A pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek
széleskörű elterjesztését célozta (összhangban a TÁMOP 3.1.4. pályázatunkkal),
a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek
és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését,
a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő
hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.
A 21. század tudásalapú társadalmában elengedhetetlenül fontos az ún.
informatikai írástudás, amelynek elsajátítását minél fiatalabb életkorban
meg kell kezdeni. Aki gyermekkorától kezdve nem jut az informatikai alapismeretek
birtokába, szinte behozhatatlan, hátrányos helyzetbe kerül társaival szemben.
Ennek érdekében a tanulók felkészítése az új évezred információs társadalmára
a közoktatás egyik kiemelt feladata. Az informatikai ismereteket, eszközöket,
a kommunikációs kultúrát mindenki számára ingyenesen kell hozzáférhetővé
tenni az oktatási rendszeren belül.
A tanulói laptop program kiemelt célja az Információs és Kommunikációs
Technológiával támogatott olyan oktatási környezet kialakítása, amelyben
a tanulók rendelkezésére áll egy hordozható számítógép, támogatva ezzel
az informatikai eszközök használatának tanórai és tanórán kívüli elterjesztését
a kompetencia alapú oktatásban. Ezáltal új pedagógiai gyakorlatok kialakítására
vagy a meglévők módosítására nyílik lehetőség.